onsdag 14. desember 2011

Engler daler ned i skul

rød? oransje? turkis? gul?blå? mørkeblå? lilla?

Vel, siden er det er adventstid, så går jeg for lilla. Men de var jo fine de andre fargene og da..
                                    -og det er da det festlige valget
                                     dukker
opp..Ok..var kansje ikke det beste eksempelet..men noe av prinsippet er jo det det samme.. De ser fine ut og jeg kunne brukt alle -og om det ikke hadde vært advent, så hadde jeg ganske sikkert brukt unødig tid på å finne ut hvilken farge og hvorfor..

                                           - På bærtur? nja..jeg tror
                                           egentlig ikke det selv da..
                                            ..men lurer jo litt av og til
                                             likevel da ... .. .
Hver eneste dag er jo full av dem!! Valgene altså.. Noen er vi bevisst, mens andre er valg vi nesten tar uten å tenke..fordi de er blitt en del av oss. Så da gjøres de bare.. uten at man trenger å fundere på dem. Det er i alle fall ikke nødvendig..
However.. jeg har nettopp erfart at; for at jeg skal komme meg dit jeg vil, så trenger jeg å være "bevisst" de fleste valg jeg tar i løpet av en dag. Innimellom ser jeg òg at det er lurt å være bevisst på hvorfor jeg tar de valg og beslutninger jeg tar.
                                               -the big question for me
                                                regarding this issue for
                                                me these past months is;
                                                 How do I do that??
   ..skulle ønske jeg hadde en tryllestav innimellom..

Men jeg er egentlig litt fornøyd med at jeg endelig har skjønt litt da..
                                               - og så er det saken med å
                                                 ta i bruk det jeg har lært
                                                 da..Det er et helt anna
                                                 kapittel..
Men julestemning har jeg uansett -selv om det regner og blåser og er både elefanter og gnuer i vindkastene!

Håper du og kan ha en velsigna God Jul 2011!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar